سفارش تبلیغ
صبا ویژن


ارسال شده توسط لیلی در 91/4/22:: 2:2 عصر

یک سری اصطلاحات هست که ما در کلاس از آن ها استفاده می کنیم. بعضی از این واژه ها ممکن است برای شما آشنا نباشد. به توصیه ی یکی از خوانندگان محترم لیلی نامه این صفحه را برای توضیح این واژه ها در نظر گرفته ام. ممکن است بعدها باز هم به این واژه ها اضافه شود.

سفارش= همان طور که پدر و مادر برای خوب تر زندگی کردن به ما سفارش هایی می کنند خداوند و پیامبر و امام ها هم برای زندگی خوب و راحت و درست برای ما سفارش هایی دارند. این توضیحی ست که به بچه ها داده می شود. ما به همه ی آموزه ها نام سفارش را می دهیم و از تفکیک آیه و حدیث استفاده نمی کنیم تا برای بچه ها راحت تر باشد.

کارت سوره/سفارش= بعد از هر آموزش به بچه ها کارتی حاوی اصلِ آموزش به همراهِ شعر، مفهوم کودکانه و در برخی موارد معنای دقیق عبارات داده می شود. این کارت که با یک تکه آهن ربا قابل نصب روی یخچال شده است به خانه های بچه ها می رود و والدین در جریان آخرین آموزش ها قرار می گیرند. عجب جمله ای شد!! احساس کردم دارم برای مهدمون تیزر تبلیغاتی درست می کنم!!! :دی

مفهوم کودکانه= همراه آموزش احادیث و سوره ها به زبان عربی، یک متن خیلی ساده و یا یک شعر کوتاه و مختصر به بچه ها آموزش می دهیم که لزوما معنای دقیق عبارات عربی نیست. در بسیاری از موارد ما معانی را به کلمه ها و واژه های قابل درک برای کودکان تبدیل می کنیم و هدف مان آشنایی بچه ها با مفهوم کلی سوره یا حدیث است نه حفظ کردن معنای دقیق و کلمه به کلمه ی احادیث و سوره ها!